Home » » Lelaki India dakwa ‘semangat dalaman’ dorong telan 40 pisau

Lelaki India dakwa ‘semangat dalaman’ dorong telan 40 pisau

Posted By Dennelton on Thursday, September 15, 2016 | 22:41

Seorang polis India mengaku pada 23 Ogos 2016 menelan 40 bilah pisau dalam tempoh dua bulan mendakwa ‘semangat dalaman’ telah mendorongnya melakukan perbuatan memakan bilah logam yang berjaya dibedah keluar.

Lelaki yang juga ayah kepada dua anak itu berjaya melalui pembedahan lima jam mengeluarkan pisau dari perutnya di bandar Amritsar selepas mengadu sakit perut kepada doktor.

“Saya tidak tahu kenapa saya lakukannya tetapi ada kuasa batin di sebaliknya,” kata lelaki berusia 42 tahun itu semasa ditemui di Amritsar di negeri Punjab, enggan namanya disiarkan.

“Ia bermula pada Jun apabila saya mula-mula menelan pisau dan rasa sukakannya. Tidak lama kemudian ia jadi tabiat,” katanya.

Menurut doktor, pada mulanya dia disangka mengalami ketumbuhan selepas imbasan badannya menunjukkan satu jisim besar.

Bagaimanapun siasatan lanjut dibuat, pasukan perubatan mendapati puluhan bilah pisau logam yang termasuk dengan pemegang kayu dan berukuran sehingga 18 sentimeter dikeluarkan.

“Kami segera bersiap membedah dan membuang pisau ini. Ada pendarahan ketika sebahagian pisau dikeluarkan,” kata Rajinder Rajan, salah seorang anggota pasukan bedah di Corporate Hospital.

Rajan juga mengesyaki pesakit terbabit mengalami tekanan melampau.

Meskipun sedang dalam pemulihan dalam pembedahan dibuat pada Jumaat, dia akan melalui penilaian psikologi sebelum dibenarkan keluar dari hospital, kata Rajan.

Bagaimanapun polis terbabit menyatakan tidak lagi akan berbuat demikian.

“Saya telan sebilah pisau sehari dalam masa dua bulan. Saya sebelumnya tak rasa ia apa-apakan saya tetapi apabila terasa sakit, saya ke hospital.

“Saya tak akan ulangi perbuatan itu. Saya gembira mereka (pasukan bedah) selamatkan nyawa saya dan kini mahu kembali ke pangkuan keluarga saya."

Sumber AFP
Share this article :
The Editor

I'm Dennelton from Sabah, editor of www.tvokm.com. I am a blogger since 2008, i have a great interest about blogging and seeking additional income through the internet. Follow me with like our official Facebook Page HERE

Post a Comment

Hello there, we are welcome all kinds of thoughts-supportive, opposed, critical or otherwise but before you add comment please use English, Indonesian and Malay language. Thank You!
 
Support : Policies | Contact | About
DMCA.com Copyright © 2013-2019. TVOKM - All Rights Reserved
Designed by Maskolis | Modified by
Proudly powered by Blogger